Vaaleanpunaista brändiä

EnsimmäiSen kerRaN elämässäni sain suunnitella vaaleanpunaisen brändin.

PKRN_TRMMJT_Banneri_01.jpg

Asiakkaana kaksi rohkeaa Pakarantrimmaajaa, Tommi Pylkkänen ja Janne Ehrukainen, jotka liikunnan ilon yhdistystoiminnasta innostuneina päättivät tehdä harrastuksesta työhyvinvointi-liiketoiminnan. Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen olin aivan varma, että keikka meni sivu suun ja unohdin jo koko jutun. Olin ehkä liian rehellinen arvioidessani, että ehkä joskus harrastustoiminta kannattaa pitää harrastuksena – sillä, tekijänä vaatisin myös heiltä sitoutumista. Parin viikon jälkeen sain kuitenkin puhelun ja sovimme raameista, jolla lähtisimme etenemään. Tapasimme Söderkullan kartanossa ja minulla oli vain yksi ehdotus heille. En ollut rakastunut omaan ehdotukseeni, vaan pidin sitä parhaana ja erottuvana yrityksen nimeen liiketoimintaa ajatellen. Pojat ostivat ideani ensi silmäyksellä. Ooh, tuota endorfiinin määrää! Erityisen hivelevää oli sloganin keksiminen: Kunnon motivaatiota – Tommi jopa hieman harmitteli ettei ollut sitä itse keksinyt. Slogan oli siis enemmän kuin onnistunut.

PKRN_TRMMJT Oy

Logo-suunnittelu lähti puhtaasti suomen kielen leikittelystä. Ilman vokaaleista muodostuva logo ja verkkosivujen osoite tuntui alkuun suorastaan uhkapeliltä. Mitäpä jos ihmiset eivät tykkääkään, inhoavat. Mielikuva kirjainyhdistelmästä liitetään kirosanaan. Tämä oli aito huolenaiheeni. Mutta aika nopeasti muutamien kavereiden kommenttien perusteella sekä somekanavissa, nimen ulkoasua ei kyseenalaistettukaan, vaan se sai osakseen hilpeitä reaktioita. Eniten siihen vaikutti Pakarantrimmaajat-tyyppien, Tommin ja Jannen liikunnallinen ja ammatillinen uskottavuus. Visuaalisen ilmeen tavoitteena on poistaa turhat alkupönötykset paljon ennen myyntitilannetta. Herkkä ryppynahkainen norsu, johon voimme jokainen samaistua sekä muut samaistuttavat hahmot: kissa- ja koiratyypin, jotka ilmentävät tunteitamme.

Ota riski. Tutustu työkaveriin!

"TAVOITTEEMME ON MOTIVOIDA IHMISIÄ LIIKUNNAN PARIIN. Haluamme herättää yhteisönne luottamuksen ilon ja naurun avulla, sekä luoda hyvän fiiliksen ja turvalliset puitteet yksilöitä huomioiden." – PKRN_TRMMJT Oy:n perustajat Tommi & Janne

PKRN_TRMMJT_Banneri_03_Ota_riski.jpg

Graafinen suunnittelija Natasha Varis pohtii BRÄNDI-sarjassaan VISUAALISTA suunnittelua, VERKKOSIVUJA, KÄYTTÖLIITTYMÄN MUKAVUUTTA, PALVELU-TUOTTEEN KONSEPTOINTIA, TILAUSPROSESSIA JA ASIAKASKOKEMUSTA, DIGITALISAATION TUOMIA HYÖTYJÄ, DIGITAALISUUDEN LISÄÄMISTÄ OSAKSI YRITYKSEN TOIMINTAA. ASIAKASPALVELUA, MARKKINOINTIA, MYYNTIÄ, VIESTINTÄÄ, markkinointikampanjointia somessa.

#asenne #asiakaslupaus #asiakaspalvelu #brändi #copy #digitaalisuus #FUNtastic #graafinensuunnittelu #innostus #konseptointi  #markkinointistrategia #motivaatio #myynti #oppiminen #painolaatu #painotalo #painotuotteet #sisällöntuotanto #slogan #some #somekampanja #sosiaalinenmedia #suunnitteluprosessi #tarina #tiimi #tilaus #toimitus #tunne #valokuvaus #verkkosivut #verkkosivualustat #verkkosivunhallintajärjestelmä #videointi #viestintä #visuaalinensuunnittelu #workout #workshop #yhteistyö #yrittäjä #yritys

Natasha Design Ky