Painokotka yllätti
 Olen säilyttänyt joitain ideoita toteutettavaksi ja tämä Muistivihko-tuotos teetti minussa poikkeuksellisen hyvänolon tunteen. Stidi-askia muistuttava muistivihko sai ylleen Natasha Design'in ilmeen.

Olen säilyttänyt joitain ideoita toteutettavaksi ja tämä Muistivihko-tuotos teetti minussa poikkeuksellisen hyvänolon tunteen. Stidi-askia muistuttava muistivihko sai ylleen Natasha Design'in ilmeen.

Kymmenen vuoden aikana muutamia painotuotteita suunnitelleena ja toteuttaneena voisi olla aika nostaa digihypen rinnalle aitoa kunnon painopalvelua! Mikäpä ettei.

Aloitetaan sarja kertomuksia, joissa on ollut painamisen tunnetta.

Suunnittelun lähtökohtana oli aikataulun luoma tarve. Halusin toteuttaa muistivihot Helsinki-reissulleni (14.–17.3.2018). Ensimmäinen leiska nopeasti paperille piirrettynä, mallikappale kokoon leikattuna, jotta näin onko koko sopiva ja sitten vain tuotoksen toteuttaminen Illustratorilla. Samana iltana lähti painotarjouspyynnöt kolmeen paikalliseen painotaloon, joista valitsin kumppaniksi tällä kertaa huokeimman hinnan perusteella. 250 kpl:en painatuserässä kustannussäästöä saatiin lisäksi omin pikku kätösin kasatusta lopputuotoksesta. 

IMG_1481.jpg

Poikkeuksellisen lisäarvon asiakkaana koin, kun sain mallikappaleen muistivihosta kotiin toimitettuna! PAINOKOTKA sattuu sijaitsemaan kolmen kilometrin päässä ja toimitusjohtaja Antti Laine heitti mallikappaleen samalla poikaansa harjoituksiin viedessään. Harvinaista herkkua nykypäivän asiakaspalvelussa. Painojälki ilahdutti minut positiivisesti. 

Painotuotteiden tilaaminen ja teettäminen on asiakkaalle edelleen iso juttu. Verrattuna Facebook-kampanjaan, jossa automaattisesti julkaistavat tarinat vilahtavat silmien ohi aiheuttaen kolmen sekunnin mielihyvähyrskeen aivoissa. Twiitistä kertyneet kuusi tykkäystä tai lainattu twiitti! Wou! Mitä jäi digistä käteen? Visuaalinen muistijälki vaatii nykyään 18 toistokertaa. Kymmenen vuotta sitten luku oli 11. Asiakasta on hemmoteltava monilla aisteilla. Parhaimmillaan se voi olla tällainen muistivihko, jonka suunnittelija on ajatuksella toteuttanut, pohtinut käyttötarkoitusta, painotalo painanut ja jälkikäsittely toteutettu millintarkasti.


Digipainokone: Xerox J75 – Materiaalit: 300 g Silk ja 80 g offset-paperi – Painotyön Koko: 70 x 70 mm (70 x 156 mm) – Painosmäärä: 250 kpl

Graafinen suunnittelija Natasha Varis pohtii GiveAway-sarjassaan painotuotteiden suunnittelua, käyttötarkoitusta ja tilausprosessia ja haluaa jakaa ideoitaan sekä arvioitaan painotuotteista.

#Adobe #asenne #asiakaslupaus #asiakaspalvelu #asiantuntija #brändi #digipainokone #FUNtastic #GiveAway #graafinensuunnittelu #hackathon #hoffice #Illustrator #innostus #kirjoittaminen #koulutus #konseptisuunnittelu #konseptointi #lean #lyijykynä #markkinointi #markkinointikampanja #markkinointistrategia #motivaatio #muistivihkoaski #myynti #nuuttaus #opiskelu #oppiminen #organisaatio #Painokotka #painolaatu #painotalo #painotuote #perforointi #puhtaaksileikkaus #sisällöntuotanto #slogan #some #somekampanja #sosiaalinenmedia #suunnitteluprosessi #tarina #tiimi #tilaus #toimitus #tunne #valokuvaus #viestintä #visuaalinensuunnittelu #workout #workshop #yhteistyö #yrittäjä #yritys

Natasha Design Ky