NATASHA DESIGN / REFERENSSIT 2017–2022

AGENS_Fb_Hanskat_banneri_1200x628pix.jpg

AGENS OY

Jou! Tämä on Natasha Design’in ensimmäinen asiakas! Natasha toimi vuonna 2017 digitaalisen lakipalvelu Agens Oy:n Brand Managerina. Visuaalisilla toimenpiteillä uudistettiin ja vahvistettiin yrityksen brändi-ilmettä yhtenäisemmäksi sekä tehtiin ja toteutettiin myynti- ja markkinointikampanjointeja eri kohderyhmille.

EKAMI_Twitter_banneri_2880x1280pix.jpg

EKAMI

Natasha Design toimi koulutussektorilla sparraajana EKAMI–Kuntayhtymässä, kun siellä toteutettiin joulukuussa 2017 mittava verkkosivu-uudistus. Suunnittelija Natasha Varis jatkoi vuonna 2018 avustavissa tehtävissä  Senior Advicer'ina EKAMI:n brändi-ilmeen suunnittelussa ja kirkastamisessa. Hommaa riitti 2019 puolelle. Lue projektista blogista.

IMG_4182.jpg

TESTAUSASEMA

Intensiivinen Testausasema-projekti saatiin maaliin helmikuussa 2019 yhdessä Mediatehdas Dakarin kanssa. Testausasema-projektissa testattiin suunnittelijan kykyjä – ja läpi meni! Lue projektikertomus blogista.

KymenlaaksoSummit2018_Banneri_180x128mm.jpg

Kymenlaakso Summit 2018

Kymenlaakson Kauppakamarin Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarille visuaalisen ilmeen suunnittelu.

PKRN_TRMMJT_Banneri_01.jpg

“Ehkä yksi hauskimmista projekteista, jossa sain olla mukana! Ja tää oli mun eka vaaleanpunainen brändi!” sanoo Natasha. Lue blogista stoori.

Somedigi_Kutsubanneri.jpg

“Rohkeus on sitä, että taistellaan apatiaa vastaan keskellä hirveätä lamaa järjestämällä digisome-seminaari kaikkien maailmojen kotkassa. Siinä on rohkeutta.” Näin aloitti Ville Tolvanen puheenvuoronsa.


CASE: Aalto Sunila

– Kraafikon työssä on parasta se, kun koko ajan saa oppia uusia asioita! Sunilasta alueena ja historian oppituntina tuli minulle tämän projektin jälkeen tärkeä osa kotkalaisille juurilleni, toteaa suunnittelijamme Natasha.

"Suurin huoleni oli sivuston esteettinen laatu. Sen sortin silmä on harvinainen myös webbimaakarien keskuudessa. Tashalla sitä on! Helpotuksen huokaus. Grafiikan ja rakenteen muokkaus hoituu liukkaasti. Asiointi Natan kanssa on mukavaa ja on helppo kysyä neuvoa ja saada käyttökoulutusta."
— Rurik Wasastjerna,
 puheenjohtaja
 (–2019), Pro Sunila ry
ND_Refet_Aalto_Sunila_Palvelut_iMac_näyttö_www.jpg
ND_Refet_Aalto_Sunila_Sähkeet_iMac_näyttö_www.jpg
Sunilan aluekartta.

Sunilan aluekartta.


CASE: Agens

Agens_Google_banneri_2560x1440pix.jpg
AGENS_Fb_B2D_Man_1200x628pix.jpg
AGENS_Fb_B2D_Testamentti_1200x628pix.jpg
AGENS_Fb_B2C_Man_1200x628pix.jpg
Agens_Brändi_Kanavaluuranko.jpg
Näyttökuva 2020-12-30 kello 16.58.04.png
"Cuando el personaje de Natasha es un creador y un inspirador, el mayor desafío es completar las tareas :)"
— Jan-Erik Laine,
 hallituksen puheenjohtaja (ent.), Agens Oy

CASE: EKAMI

EKAMI_TEKIJÄKAMPANJA_banneri_2048x832pix.jpg
Tekijä_sivun_banneri_YHTEISHAKU.jpg
Infotaulu_Yhteishaku_5päivää_09032018.jpg
EKAMI_KAMPANJA_Fb_yläbanneri_851x315pix.jpg
Koulutusalasivulle_Yhteishaku_mainos.jpg
Infotaulu_Yhteishaku_2päivää_12032018.jpg
EKAMI_JATKUVA_HAKUKAMPANJA_banneri_2048x832pix.jpg
Infotaulu_1.jpg
 
Infotaulu_3.jpg
EKAMI_Palvelualat_kollaasi_.jpg
EKAMI_Nuorisoa_kollaasi_.jpg
EKAMI_Fb_Kampanjajulkaisu_20022018.jpg
Ekami_suora_2019_IMG_0884.jpg
ROLLUP-SARJAN LUONNOKSET VIEREKKÄIN.

ROLLUP-SARJAN LUONNOKSET.

"Tiimityömme on ollut hedelmällistä ja saumatonta, siitä suuri kiitos."
— Annika Vilkki
, CDO, 
EKAMI

CASE: Finders – Etsivä nuorisotyö


CASE: TOMMY HELLSTEN

Tommy Hellstenin verkkosivujen kirkastusprosessi aloitettiin maaliskuussa 2021. Tavoitteena on tuoda esiin tuoreella tavalla Tommy Hellstenin juhlavuotta ja elämäntyötä.

Tommy Hellstenin verkkosivujen kirkastusprosessi aloitettiin maaliskuussa 2021. Tavoitteena tuoda esiin tuoreella tavalla Tommy Hellstenin juhlavuotta ja elämäntyötä.

Tommy Hellstenin juhlavuoden logo: Ihminen tavattavissa jo 30 vuotta! (1/2).

Tommy Hellstenin juhlavuoden logo: Ihminen tavattavissa jo 30 vuotta! (1/2).

 
Tommy Hellstenin juhlavuoden logo: Ihminen tavattavissa jo 30 vuotta! (2/2).

Tommy Hellstenin juhlavuoden logo: Ihminen tavattavissa jo 30 vuotta! (2/2).

 
 

LÄSNÄ – TOMMY HELLSTEN TV-SARJAN MAINOSVIDEOT

Tuotanto: WisdomHouse Oy
Tuottaja: Timo Koskela
Sisältösuunnitelma ja käsikirjoitus: Annika Vilkki
Graafinen suunnittelu ja animaation leikkaus: Natasha Varis
Spiikkeri (kertojaääni): Tuovi Kattelus
Julkaisukanava: AlfaTV

 

LÄSNÄ – TOMMY HELLSTEN TV-SARJAN MAINOSBANNERIT

Somepostaus maanantaisin, 2 päivää enen ensiesitystä.

Somepostaus maanantaisin, 2 päivää enen ensiesitystä.

Somepostaus keskiviikkoisin, muistutuspostaus ensiesityspäivänä.

Somepostaus keskiviikkoisin, muistutuspostaus ensiesityspäivänä.

Somepostaus maanantaisin, 2 päivää enen ensiesitystä.

Somepostaus maanantaisin, 2 päivää enen ensiesitystä.

Somepostaus keskiviikkoisin, muistutuspostaus ensiesityspäivänä.

Somepostaus keskiviikkoisin, muistutuspostaus ensiesityspäivänä.

 

LÄSNÄ – TOMMY HELLSTEN TV-SARJAN TEASER-VIDEO

LÄSNÄ – TOMMY HELLSTEN TV-SARJAN TEASER-VIDEO

Tuotanto: WisdomHouse Oy
Tuottaja: Timo Koskela
Kuvaus ja leikkaus: Mikko Simula
Logot: Natasha Varis


CASE: Karhu Voima Oy

Asiakas: KARHU VOIMA Oy

Tilaustöiden ajankohta:
04/2020–

Työn sisältö:
Kotkalaisen sähkömyyntiyhtiö Karhu Voima Oy:n brändin vahvistaminen visuaalisesti erottuvalla ilmeellään.

Graafisen suunnittelutyön osuus:
Graafinen suunnittelija Natasha Varis on luonut vuodesta 2019 asti Karhu Voiman markkinointipäällikkönä visuaalisesti erottuvaa brändiä. Suunnittelussa on hyödynnetty vuonna 2016 luotua brändiohjeistuksen värimaailmaa ja fontteja. Natasha Design Ky on toiminut huhtikuusta 2020 Mediatehdas Dakar Oy:n alihankkijana tehden graafisen suunnittelun työt. Työt ovat pitäneet sisällään tapahtumastriimauksista kadunvarsimainoksiin. Alla esimerkkejä töistä.

Työn tarkoitus ja kohderyhmä:
Sähkön myyntiä paikallisella kulmalla. Valtakunnallisesti kotkalaisia juuria esitellen.


Somebannerit

 
KV_Blogikarhu_v1_OSA11080pix.jpg
KV_Äitibannerit_1080pix.png
KV_Vappu_1080pix.jpg
KV_Pääsiäistipu1080pix.png
KV_Asiakas_on_ykkönen_1080pix.png
KV_Auringonpaistetunti_Somebanneri_1080pix@2x.png
KV_Osaamisen_päivitys_1080x1080pix_IN.jpg
KV_Napataan_energiasyöpöt_1080x1080pix.png
KV_Omavoima_1080pix.jpg
KV_1080pix.png
KV_Vuosirytmi1080pix.png
KV_Blogikarhu_OSA1_1080x1920pix.jpg
KV_Keksi-nimi_1080x1920pix.jpg
KV_Äitibannerit_1080x1920pix.png
KV_Vappu_1080x1920pix.jpg
KV_Pääsiäistipu_1080x1920pix_IG.jpg
KV_Asiakas_on_ykkönen_1080x1920pix.png
KV_Auringonpaistetunti_Somebanneri_IG.jpg
KV_Osaamisen_päivitys_1080x1920pix.jpg
KV_Omavoima_1080x1920pix.jpg
KV_Vuosirytmi1080x1920pix_IG.jpg
KV_Blogikarhu_OSA1_1920x1080pix.jpg
KV_Keksi-nimi_1920x1080pix.jpg
KV_Äitibannerit_1920x1080pix.png
KV_Vappu_1920x1080pix.jpg
KV_Pääsiäistipu_1920x1080pix.jpg
KV_Asiakas_on_ykkönen_1920x1080pix.png
KV_Auringonpaistetunti_Somebanneri_1920pix_Fb.jpg
KV_eKirje_päivitysrobo_1920x1080pix_04_2021.jpg
KV_Osaamisen_päivitys_1920x1080pix.jpg
KV_Napataan_energiasyöpöt_1920x1080pix@1x.png
KV_Omavoima_1920x1080pix.jpg
KV_1920x1080pix_GARO_Bpng.png
KV_Vuosirytmi1920x1080pix.png
KV_Pimeen_energinen_pari_Fb.jpg
KV_Huoltokatko_1920x1080pix.jpg
 

OLKOON KARHU VOIMA KANSSASI -kampanja 03–04/2021

Katumainokset 980 x 1500 m, kyltti 1.

Katumainokset 980 x 1500 m, kyltti 1.

Katumainokset 980 x 1500 m, kyltti 2.

Katumainokset 980 x 1500 m, kyltti 2.

 
KV_kampanja_Voima kanssasi varjolla.png
KV_kampanja_Voimakkaasti varjolla.png
KV_kampanja_Voima kanssasi musta.png
KV_kampanja_Voimakkaasti musta.png
 
Olkoon karhuvoima kanssasi -kampanjasta syntyi Karhu Voimalle slogan.

Olkoon karhuvoima kanssasi -kampanjasta syntyi Karhu Voimalle slogan.

 
Avaruuskarhumainos Kymensuu.fi -verkkolehdessä 1920x1080pix.

Avaruuskarhumainos Kymensuu.fi -verkkolehdessä 1920x1080pix.

Karhu Voiman MTVPausedAd 1280x720pix.

Karhu Voiman MTVPausedAd 1280x720pix.

Tapahtumascreen 896x448pix Kotkan torilla la 22.5.2021.

Tapahtumascreen 896x448pix Kotkan torilla la 22.5.2021.


 
 
 
 
 
 
 
KarhuVoima_www_banneri_Sähkökamppis_Kevät_2020.jpg
Spot_Somebanneri.jpg
KV_UKK.jpg
Mun_Sähkö_Avaruusbanneri_1200x630pix.png
Mun sähkö -esite 420 x 99 mm. Kolmeen osaan taittuvan haitariesitteen kansi.

Mun sähkö -esite 420 x 99 mm. Kolmeen osaan taittuvan haitariesitteen kansi.

Mun sähkö -esite 420 x 99 mm. Kolmeen osaan taittuvan haitariesitteen sisus.

Mun sähkö -esite 420 x 99 mm. Kolmeen osaan taittuvan haitariesitteen sisus.

Munsähkö_IMG_8734.jpg
 
Munsähkö_IMG_8733.jpg
 
SpotOn_www_sivu.jpg
Aurinkovoima_myyntidiat_S_M_L_2020-1.jpg
Aurinkovoima_myyntidiat_S_M_L_2020-2.jpg
Aurinkovoima_myyntidiat_S_M_L_2020-3.jpg

Karhu Voima vastaa asiakaspalveluun tulleisiin kysymyksiin. 10 jaksoa julkaistiin Youtube-kanavalla.

Munsahko.fi -verkkopalvelu varainhankintaan.

Munsahko.fi -verkkopalvelu varainhankintaan.

Avaruusbanneri_eKirje_2048x1540pix.

Avaruusbanneri_eKirje_2048x1540pix.

Varainhankinnan ei tarvitse olla rakettitiedettä! Mun Sähkö -verkkokaupan avaaminen on ilmaista eikä velvoita mihinkään!

Mun Sähkö -verkkokauppa on tarkoitettu seuroille ja yhdistyksille. Powered by Karhu Voima Oy.

Bussin karkea peräsuunnitelma.

Bussin karkea peräsuunnitelma.

KV_Bussi_V_kylkiV4.jpg
Wappuetkot_ilmo_255x170mm_24042020_V4.jpg
KV_Bussi_O_kylkiV4.jpg
 
Wappuetkot_somekuva_24042020_V1.jpg
Wappuetkot_ilmo_255x170mm_24042020_FINAL.jpg
Verkkosivuilla ajankohtaisissa juttu Vappuetkoista.

Verkkosivuilla ajankohtaisissa juttu Vappuetkoista.

Ensimmäistä kertaa ilmestyvässä Kymensuu-paikallislehdessä, nro. 01/2020, ilm. 22.4.2020, 1/2-takasivun ilmoitus.

Ensimmäistä kertaa ilmestyvässä Kymensuu-paikallislehdessä, nro. 01/2020, ilm. 22.4.2020, 1/2-takasivun ilmoitus.

 
Messuvuodan suunnittelu, koko 1720x885mm.

Messuvuodan suunnittelu, koko 1720x885mm.

 

CASE: KaSVUTEHDAS VILLA MAISEMA

Kotkassa Karhulan Teollisuuspuistossa sijaitseva Kasvutehdas Villa Maisema on uuden sukupolven yhteisö ja palvelukokonaisuus startupeille sekä digitaalisten ja luovien alojen toimijoille. Saimme Villa Maiseman omalla porukalla olla mukana toteuttamassa markkinointivideota. Lisätietoja Kasvutehdas Villa Maisemasta saat Cursorilta.

Villa Maisemalle Kasvutehdas -logon ja visuaalisen ilmeen suunnittelijana Natasha Varis.

Kasvutehdas Villa Maiseman tilat 10/2020 Karhulan teollisuuspuistossa.


CASE: Kehyslaskuri.fi

Postikortti A5, kansi 1/3.

Postikortti A5, kansi 1/3.

Asiakaskirje A4.

Asiakaskirje A4.

Natasha tekee silloin tällöin pro-bonona kivoja juttuja, kuten tässä leikimme yhdessä Reetta Romppasen kanssa hänen markkinointiviestinnän opintoihin liittyen. Reetta toimii Mediatehdas Dakarin harkkarina ja Kehyslaskurin on toteuttanut Loopy Oy.

Postikortti A5, kansi 2/3.

Postikortti A5, kansi 2/3.

Kehyslaskurin verkkosivusto.

Kehyslaskurin verkkosivusto.

Postikortti A5, kansi 3/3.

Postikortti A5, kansi 3/3.

Postikortti A5.

Postikortti A5.

 

CASE: KOTKAN ENERGIA

Kotkan Energian verkkosivut maaliskuussa 2020.

Kotkan Energian verkkosivut maaliskuussa 2020.

"Kotkan energian verkkosivu-uudistus on visuaaliselta ilmeeltään Natashan käsialaa. Toteutus tehtiin yhteistyössä Karhu Voima Oy:n ja Loopy Oy:n kanssa."
— Natasha Varis, graafinen suunnittelija
 

CASE: TOIVO

Asiakas: Kotkan Energia Oy

Tilaustöiden ajankohta:
Toivo 1.0 / kesä 2020
Toivo 2.0 / kevät 2021

Työn sisältö:
Kaukolämpötuote Toivon lanseeraus ja kampanjointi paikallisesti.

Graafisen suunnittelutyön osuus:
Visuaalisen ilmeen suunnittelu graafisen suunnittelijan Natasha Variksen (vuonna 2019/2020) uudistaman brändivärimaailman pohjalta. Toivo-kampanjailmeen suunnittelu: värimaailman valinta, graafisten elementtien suunnittelu ja toteutus sommitellullisesti loppukäyttöön (digiin ja printtiin).

Työn tarkoitus ja kohderyhmä:
Toivon lanseeraus ja julkaisuajankohta koronakevään jälkeen oli luoda toivoa paikallisissa ihmisissä. Toivo on 100 %:sti uusiutuvana energiamuotona suunnattu Kotkan alueella kaikkiin kaukolämpökoteihin.

TOIVO 1.0 // Toivo on syntynyt

tuotebrändi ja lanseerauskampanja 06/2020

Toivo-kampanjasta. Kotkan Energialle toteutettiin uusiutuvan kaukolämmön Toivon brändäys ja tuotteen lanseerauskampanja. Kampanjaan sisältyi visuaalisen ilmeen suunnittelu, digi- ja printtimainontaa, kampanjasivu, ulkomainontaa ja mainosvideo. Toivon ilme koristaa myös rekkaa, joka kuljettaa uusiutuvan kaukolämmön raaka-ainetta.

Toivon kampanjasivu julkaistiin toukokuussa 2020 Kotkan Energian verkkosivuilla.

Toivon kampanjasivu julkaistiin toukokuussa 2020 Kotkan Energian verkkosivuilla.

Toivo-kampanjasivun visuaalinen ilme (suunnittelu ja toteutus 05/2020).

Toivo-kampanjasivun visuaalinen ilme (suunnittelu ja toteutus 05/2020).

Toivo-animaatio digitaulussa vilkkaasti liikennöidyn Mussalontien varressa.

Toivo-animaatio digitaulussa vilkkaasti liikennöidyn Mussalontien varressa.

Henkilöstölle Toivo-T-paitojen suunnittelu. Kesällä 2020 henkilöstöä näkyikin liikuskelevan paikallisissa marketeissa, myös työpaitoina on nähty näitä otettavan käyttöön.

Henkilöstölle Toivo-T-paitojen suunnittelu. Kesällä 2020 henkilöstöä näkyikin liikuskelevan paikallisissa marketeissa, myös työpaitoina on nähty näitä otettavan käyttöön.

Toivo-banderollin suunnittelu kokoon 5000 x 1000 mm.

Toivo-banderollin suunnittelu kokoon 5000 x 1000 mm.

Toivo-banderollin sijoitus Kotkaan tulevalla sisääntuloväylällä.

Toivo-banderollin sijoitus Kotkaan tulevalla sisääntuloväylällä.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivon kampanjaviesti 2/2.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivon kampanjaviesti 2/2.

Toivo-kyltin suunnittelu kokoon 1500 x 1500 mm.

Toivo-kyltin suunnittelu kokoon 1500 x 1500 mm.

Toivo-mainoksen suunnittelu kokoon 2000 x 5000 mm Kotkan Energian ja FC KTP:n yhteistyökumppanuutta varten.

Toivo-mainoksen suunnittelu kokoon 2000 x 5000 mm Kotkan Energian ja FC KTP:n yhteistyökumppanuutta varten.

Toivo-kyltin sijoituspaikkana ehkä kaupungin paras paikka, vaikka rujo tausta ja erikoiset kiinnitystolpat.

Toivo-kyltin sijoituspaikkana ehkä kaupungin paras paikka, vaikka rujo tausta ja erikoiset kiinnitystolpat.

Toivo-mainos näkyvästi esillä myös kuuluisan Arto Tolsan kentän laidalla.

Toivo-mainos näkyvästi esillä myös kuuluisan Arto Tolsan kentän laidalla.

IMG_9680.jpg
Toivo-banderollin suunnittelu 5000 x 1600 mm.

Toivo-banderollin suunnittelu 5000 x 1600 mm.

Toivo-banderolli Kotkan Energian toimitalon seinällä. Näkyvyys vilkkaasti liikennöidylle Merituulentielle.

Toivo-banderolli Kotkan Energian toimitalon seinällä. Näkyvyys vilkkaasti liikennöidylle Merituulentielle.

Toivo-rekan visuaalinen suunnittelu teippausta varten.

Toivo-rekan visuaalinen suunnittelu teippausta varten.

Toivo-rekka teipattuna liikenteessä. Rekka kuljettaa haketta eli Toivon raaka-ainetta poltettavaksi kaukolämpöä varten.

Toivo-rekka teipattuna liikenteessä. Rekka kuljettaa haketta eli Toivon raaka-ainetta poltettavaksi kaukolämpöä varten.

Toivo-tarran suunnittelu Toivo-kaukolämpötuotteen tilanneen kiinteistön seinälle.

Toivo-tarran suunnittelu Toivo-kaukolämpötuotteen tilanneen kiinteistön seinälle.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo kampanjaviesti 1/2.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo kampanjaviesti 1/2.

Toiveikkaat kadunvarsimainokset Kotkan alueella erottuivat selkeästi koko kesän 2020 ajan.

Toiveikkaat kadunvarsimainokset Kotkan alueella erottuivat selkeästi koko kesän 2020 ajan.

Paikallisen Kymensuu-lehden etukannessa 17.6.2020 julkaistu Toivo-mainos koossa 255 x 320 mm.

Paikallisen Kymensuu-lehden etukannessa 17.6.2020 julkaistu Toivo-mainos koossa 255 x 320 mm.

 
 
 

TOIVO 2.0 // ToivoTKO VAIHTELUA?

tuotebrändi ja lanseerauskampanja 04/2021

Toivo-kampanjasta. Kotkan Energialle toteutettiin uusiutuvan kaukolämmön Toivo-tuotteen jatkotarina ja mainontakampanja. Kampanjaan sisältyi visuaalisen ilmeen jatkosuunnittelu, digi- ja printtimainontaa, kampanjasivu, some- ja ulkomainontaa sekä kolme mainosvideota.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo 2.0 -kampanjaviesti 1/2.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo 2.0 -kampanjaviesti 1/2.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo 2.0 -kampanjaviesti 2/2.

Toivo-mainoskylttien suunnittelu 980 x 1500 mm kokoon. Toivo 2.0 -kampanjaviesti 2/2.

Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

 
Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

Vaihtelua herättävät kadunvarsimainokset Kotkan alueella keväällä 2021.

 

Toivo 2.0 -kampanjavideon näyttelijät: NETTA HERRANEN (osa 1) – MARKO BELTZER PESONEN (osa 2) –KATRIINA ROIHA (osa 3) ja tekijätiiminä: KIMMO YLÄKÄS – KUVAAJA, LEIKKAAJA /// PETRO PASI – KUVAUSPAIKKAJÄRJESTÄJÄ, VALOMIES, ESIINTYJÄ /// KATI TAMMINEN– KÄSIKIRJOITTAJA, OHJAAJA, TUOTTAJA, PUVUSTAJA /// PETTERI NYGREN – ÄÄNITTÄJÄ /// NATASHA VARIS – LAVASTAJA, GRAAFINEN SUUNNITTELU /// KATI ALMGREN – MASKI, HIUKSET ///

 
Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

 
Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

 
Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

 
Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

 
Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

Facebook-somebanneri 1920 x 1080 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

IG-Story-somebanneri 1080 x 1920 pix.

 
Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

Insta-somebanneri 1080 x 1080 pix.

 

CASE: Kuormalavakeskus

ROLLUP 800 x 2000 mm.

ROLLUP 800 x 2000 mm.

Näyttökuva 2020-12-30 kello 16.20.07.png
K_GraafOhje_Varimaailma.jpg
K_GraafOhje_Logo_varillisena.jpg
K_3D.png
Kuormalavakeskus_Takkilogo_1134pix.png
Kartta_Kuormalavakeskus.png
Näyttökuva 2020-12-30 kello 16.38.54.png
K_logo.jpg
"Ennen brändimuutosta meillä oli liikevaihtoa 0,55 miljoonaa ja 2,5 työntekijää. Vuoden päästä liikevaihto 1,5 miljoonaa ja 7,5 työntekijää. Liikevaihtomme kasvoi siis melkein 300 %! Ja uskon, että ainakin osasyy oli uuden brändin luominen, joka myös helpotti työntekijöiden palkkaamisessa."
— Ken Ryynänen,
 toimitusjohtaja
, Kuormalavakeskus Oy
 

CASE: KYMENLAAKSO SUMMIT 2018

KymenlaaksoSummit2018_Banneri_180x128mm.jpg
FutureWaySummitTrain.jpg
FutureWaySummitStairs.jpg
SUMMIT2018_Artboard 2 copylogo.jpg
Future_ArtGallerie.jpg
Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun alkuleiska. © Valokuva: Natasha Varis 2015 – Merikeskus Vellamo, Kotka.

Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun alkuleiska. © Valokuva: Natasha Varis 2015 – Merikeskus Vellamo, Kotka.

 
Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska (ei käytetty kampanjassa).

Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska (ei käytetty kampanjassa).

Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska postikortista.

Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska postikortista.

 
Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska (ei käytetty kampanjassa).

Kymenlaakso Summit 2018 -seminaarin Early Bird -suunnittelun leiska (ei käytetty kampanjassa).

Materiaalit ja aineistot

VALOKUVAT

© Valokuvat: Adobe Stock (naisen kasvot, abstraksti neuronitausta, kivet ja tyyni meri, lentokenttäterminaali, metroasema laiturilta ja sisäänkäyntiportaista, raitiovaunupysäkki, taidenäyttely).

© Valokuva: Natasha Varis (Merikeskus Vellamo, Kotka / 2015).

Ideointi, kuvankäsittely ja kokoaminen

Natasha Varis

Työkalut

AdobeCC Photoshop ja Illustrator sekä Promo-videoalusta

Markkinointi- ja julkaisukanavat

Kymenlaakson kauppakamari, Facebook, Twitter, YouTube, Kymenlaakson kauppakamarin jäsenille kohdistettu uutis- ja tapahtumakirje sähköpostitse.

 

CASE: KYMENsuu

Kymensuu-lehden ensimmäinen numero ilmestyi 22.4.2020 ja se jaettiin kotitalouksiin Kotkan alueella. Samana päivänä julkaistiin myös maksuton ja paikallisesti uutisoiva journalistisesti tasokas verkkolehti.

Kymensuu-lehden taitto- ja luonnospohja.

Kymensuu-lehteä voi lukea verkossa osoitteessa https://kymensuu.fi/

Kymensuu-lehden logon ja visuaalisen ilmeen suunnittelijana toimi Natasha Varis.

Kymensuu-verkkolehden ensimmäinen layout keväällä 2020. Verkkolehden suunnittelu ja toteutus yhdessä Loopy Oy:n kanssa.

 

CASE: Kärkisaari

Kotkan matkailuelämän JA TUNNETTUUDEN kohentaminen

Kärkisaaren liki 120 vuotisen historian aikana saari kukoisti taas kerran, kun siellä toimi vuosina 2014–2016 pääyrittäjänä Minna Gren. Muutosjohtajana toiminut Minna panosti Kärkisaareen ja ihmisiin joka kohensi Kotkan matkailuelämää ja tunnettuutta. Kärkisaaren luoma aikamatka on saattanut monia ihmisiä henkilökohtaiseen lentoon omalla urallaan. Booking.com'in kautta arvosanan 9,1 saanut Kärkisaari juhli ja takoi kesällä 2016 kesähäitä, illallisia, öitä, saunavuoroja sekä yhdessäoloa, tapaamisia asiakkaiden kanssa. Kaikki Kärkisaareen eksyneet matkailijat ihastuivat paikan rauhallisuuteen ja yrittäjän välittömään mentaliteettiin – saada kokea hiljaisuutta ja luonnon kauneutta vain olemalla ihminen. Kärkisaaren Kaikille meille -slogan oli aikaansa edellä.

Karkisaari_Kkortti_1500pix.jpg

KÄRKISAAREN TARINA 

Kärkisaaren omistaa*) Kotkan kaupunki, joten saari on tarkoitettu meille kaikille. Liiketoimintaa harjoitamme suomalaisia perinteitä modernisti ja kierrätysideologiaa kunnioittaen – suurella sydämellä ja intohimolla. Kärkisaaren 600 m2 huvilan rakennutti Seurahuoneen johtaja Carl Johansson vuonna 1910, perheensä kesähuvilaksi. 

*) tieto tätä kirjoittaessa 15.5.2018

 
Kärkisaaren "nutikkalinna" vuonna 2016. © Kuva: Natasha Varis

Kärkisaaren "nutikkalinna" vuonna 2016. © Kuva: Natasha Varis

NUTIKKALINNA

Kärkisaaren rakennusmateriaalina käytettiin jämäpuuta ns. nutikoita,  josta nimitys nutikkalinna. Kaikki materiaali tuotiin veneillä saareen, kunnes silta rakennettiin 70-luvulla. Huvilassa on aikanaan toiminut leipuri Manner, ja 60-70 -luvulla Lomaliitto, joka järjesti mm. lomia väsyneille äideille. Palvelusväen asuinrakennuksena on toiminut punainen hirsimökki jonka asukkaat, palvelusväki, kulkivat pääovesta, kun taas palvelusväen palvelusväki kulkivat takaportaita pitkin yläkertaan.

Huvilaelämää_nutikkalinnassa_vuokraa_saari.jpg

NUTIKKALINNAN KAMPANJABANNERI

Kärkisaarta myytiin aktiivisesti häiden, muistotilaisuuksien ja tiimipalaverikokoontumisten järjestämiseen. Tässä malli mainoksesta, jota julkaistiin somekanavilla ja markkinoitiin sähköpostitse sekä lähetettiin tarjouskirjeiden mukana kuvabannerina.

Kärkisaari_Facebook_Banneri.jpg
KÄRKISAAREN INFOKYLTTI 850 x 450 mm.

KÄRKISAAREN INFOKYLTTI 850 x 450 mm.

Kärkisaari-huvilan majoitushuone Haapasaari (1/2). © Kuva: Natasha Varis

Kärkisaari-huvilan majoitushuone Haapasaari (1/2). © Kuva: Natasha Varis

Kärkisaari-huvilan majoitushuone Haapasaari (2/2). © Kuva: Natasha Varis

Kärkisaari-huvilan majoitushuone Haapasaari (2/2). © Kuva: Natasha Varis

Karkisaari_logo_Google.jpg
Näyttökuva 2016-06-22 kello 19.09.59.png
 
Karkisaari_logo.jpg
KÄRKISAAREN ROLLUP 800 x 2000 mm.

KÄRKISAAREN ROLLUP 800 x 2000 mm.

Kärkisaari_SUPpaus.jpg
Näyttökuva 2020-12-30 kello 17.43.30.png
MATKUSTAJAKORTTI ANNETTIIN ASIAKKAALLE SISÄÄNKIRJAUTUMISEN YHTEYDESSÄ.

MATKUSTAJAKORTTI ANNETTIIN ASIAKKAALLE SISÄÄNKIRJAUTUMISEN YHTEYDESSÄ.

 
LOUNASLISTAPOHJA (A4).

LOUNASLISTAPOHJA (A4).

Näyttökuva 2020-12-30 kello 17.46.33.png
Näyttökuva 2020-12-30 kello 17.46.18.png
Lattaritanssit_Kärkisaaressa_17092016.jpg
 
"Kärkisaaren matkailukeskuksen markkinoinnin ja brändin luovana suunnittelijana Natasha oli toimeen tarttuva ja hänellä on kyky motivoida muut mukaan kohti tavoitetta."
— Minna Gren, 
toimitusjohtaja,
 Kärkisaari

CASE: Loviisan Taekwondo

ND_Refet_LoviisanTaekwondo_iMac_näyttö_www.jpg

“Halusin kannustaa aviomieheni taekwondo-harrastusta ja toteutin pro-bonona verkkosivut Loviisan Taekwondo Hwang ry:lle. Samalla JULKAISUN YHTEYDESSÄ, tuli rakennettua ihan mukiinmenevän brändin ympärille vuosittaiseen taekwondo-tapahtumaan MARKKINOINTIhärpäkkeitä. Tämä siis tapahtui joskus miekka ja kirves.” –Natasha Varis

ND_REFE_LoviisanTaekwondo.png

Loviisan Taekwondo -seuran logosuunnittelu: Natasha Varis.

Logoinspiraationa toimi Jenna Aallon liike.

Logoinspiraationa toimi Jenna Aallon liike.


CASE: Paula Haapalahti

Paula_logo_1000pix.jpg
ND_Refet_PH_iMac_näyttö_www.jpg
Näyttelyn esite. Kuvat © Paula Haapalahti.

Näyttelyn esite. Kuvat © Paula Haapalahti.


Somedigin tarina.

 
 
Somedigi_Twitter_1500x500pix.png

ENSIN SYNTYI IDEA SEMINAARISTA, JOKA OLISI ILMAINEN OSALLISTUJILLE. MEILLE HYMISTELTIIN, EI TULE KUULEMMA ONNISTUMAAN. 09/09/2015 SEMINAARI MERIKESKUS VELLAMOSSA KUITENKIN TAPAHTUI.

MARKKINOINTIIN KÄYTIMME 18 € FB:N JA SATASELLA SAIMME 600 KPL FLYEREITA. KOKONAISBUDJETTI OLI KARVAN ALLE 5.000 €. ONNISTUMISEN MAHDOLLISTI ASIANTUNTIJOIDEN JA PUHUJIEN SEKÄ VAPAAEHTOISTEN INTO TULLA PAIKALLE PRO-BONO. EIKÄ MAKSANUT OSALLISTUJILLE MITÄÄN, VAIN VAIVAN SAAPUA PAIKALLE KUUNTELEMAAN JA OPPIMAAN.

 
 

SOMEDIGI 09/09/2015 MERIKESKUS VELLAMOSSA, KOTKASSA

Live-striimaus oli Mediatehdas Dakarin ja Heliwoodista Samuli Suikkasen yhteinen panos tapahtumaan. Parhaimmillaan striimiä seurasi 400 katsojaa.

Videon alussa on muutaman minuutin äänikatko Olli Vainion juontaessa – ei huolta, ääni tulee takaisin.


SOMEDIGI-TAPAHTUMAN LOGON JA VISUAALISEN ILMEEN SUUNNITTELU

Natasha Varis, vuonna 2015 työtön graafinen suunnittelija – medianomi (amk), ideoi ja suunnitteli tapahtuman ilmeen ja logon. Ensimmäiset luonnokset extreme-lajien parissa innosti, kunnes löytyi cool-koiruli hahmoksi.

Surffailetko huolettomasti internetissä? Kuinka teidän yritys surffaa digitalisaation pyörteissä?

Surffailetko huolettomasti internetissä? Kuinka teidän yritys surffaa digitalisaation pyörteissä?

Somedigi_logo_vari.jpg
"Kuule Pirkko, miten mahtava mahdollisuus meidän yrityksellä onkaan näkyä siellä somessa!"

"Kuule Pirkko, miten mahtava mahdollisuus meidän yrityksellä onkaan näkyä siellä somessa!"


Somedigin asiantuntijat ja puhujat

 
"Rohkeus on sitä, että taistellaan apatiaa vastaan keskellä hirveätä lamaa järjestämällä digisome-seminaari kaikkien maailmojen Kotkassa. Siinä on rohkeutta."
— Ville Tolvanen – 09/09/2015
 
Ville Tolvanen oli seminaarin pääpuhuja.

Ville Tolvanen oli seminaarin pääpuhuja.


Somedigi-MEDIAKORTTI

Somedigi-mediakortti oli olennainen työkalu tapahtuman myynnissä sponsoreille. #mediakortti

Somedigi-mediakortti oli olennainen työkalu tapahtuman myynnissä sponsoreille. #mediakortti


SOMEDIGI-VISUAALINEN ILME

SomedigiSTAFF.jpg
Somedigi_pysäkki.jpg
Somedigi_raput.jpg
Somedigi_ratikkapysäkki.jpg
Somedigi_1pvä.jpg
Somedigi_rappuset.jpg
 
 

CASE: Testausasema

2019Artboard 1 copy 7TESTAUSASEMA_logo.jpg
Testausasema-render-001.jpg
2019Artboard 1 copy 8TESTAUSASEMA_logo.jpg
IMG_4182.jpg
DIGIILMO_TESTAUSASEMA_1920x1440pix.jpg